zaterdag 5 april 2014

The Great British Sewing Bee - finale!

Nu dinsdagavond (8 april) is het de finale van The Great British Sewing Bee op BBC2!  Het is een soort "De Beste (Britse) Hobbykok", maar dan voor amateur-naaiers. Foto's van de deelnemers en meer uitleg vind je op de BBC-website.

Ik ontdekte de reeks pas gaandeweg het huidige seizoen (afleveringen van het vorige/huidige seizoen zijn nog wel online terug te vinden, o.a. op de website van BBC zelf).  Maar het is echt een aanrader voor iedereen die een beetje geïnteresseerd is in naaien en alles wat erbij komt kijken.

Elke aflevering moeten de deelnemers zo goed mogelijk een patroon namaken, daarnaast een bestaand kledingstuk omvormen en tot slot een bepaald kledingstuk helemaal op maat maken voor 'levensechte' modellen.

Wat gaat er allemaal door mijn hoofd bij het bekijken van de reeks?

Een bloemlezing:
- amai, hier leer ik toch veel mee bij
- amai, die kunnen heel mooie dingen maken met bestaande kleren
- oh my god, die naaien keiveel met de hand
- haberdashery is toch echt een veel leuker woord dan fournituren
- ik durf zelfs niet vergelijken of mijn tijden bij het maken twee, drie, vier,... keer zo lang zijn dan de tijd die zij krijgen om iets af te ronden...
- amai, zo een 'tailored' kostuum staat toch eigenlijk wel prachtig, ik durf niet te denken hoeveel tijd (en geld?) daarin gekropen is...

Vul maar aan :-)!



1 opmerking:

  1. Ik nomineerde je voor de Liebster award! Gelieve mijn blog te bezoeken voor meer info! Groetjes Jess Cee

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...