donderdag 7 augustus 2014

Homemade jeans!

Soms moet ne mens eens 'zot' doen...  De jeansbroeken in mijn kast verslijten. Ze worden hier dan ook heel regelmatig gedragen.  En nu kon ik kiezen: ik ga op zoek naar een nieuw exemplaar of ik probeer er zelf één te maken.

Waarom wel?
- de kans is groot dat het één van mijn meest gedragen zelfgemaakte kledingstukken wordt
- als het patroon goed zit, ben ik ineens jeansproof voor heel wat jaren, hoef ik nooit meer op winkeltocht te gaan om een goed zittend exemplaar te vinden...
- als het lukt, zou dat dan niet keiveel voldoening geven?

Waarom niet?
- een goed passende (en flatterende!) jeans in de winkel vinden, is al niet zo simpel.  Laat staan om ze zelf te maken.
- ze maken zal wel wat werk zijn, stel je dan voor dat ze niet goed past
- is zo'n jeansstof die je koopt wel even stevig als één uit de winkel?

Ik besloot me er toch aan te wagen. Ik vond een leuk patroontje van Burda, bootcut model (die billen, hé ;-)) en zocht een mooie donkere stof uit. Ik nam netjes mijn maten, volgde mooi de maattabel en begon er aan. Stapje voor stapje.  Geen foliekes of vrijheden deze keer.

Patroon: Burda 7050
Stof: Rijstextiles 

En: het is gelukt!  De broek past perfect, ze staat heel goed, de jeans is echt wel mooi van kleur en ze heeft leuke accenten (zoals dat mini-broekzakje!).



 Aan contrasterend stiksel waagde ik me (nog) niet.


't Was spannend, maar ben echt wel content met het resultaat!

3 opmerkingen:

  1. Mooie broek, wel benieuwd naar het aan-resultaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto's zijn er.... Maar ze op 't net gooien, was een net iets te grote drempel ;-).

      Verwijderen
  2. Ziet er mooi uit! Ik ga ook liefst voor het bootcut model :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...