zaterdag 22 maart 2014

Hemd Negroni

Om ook het thuisfront enthousiast te houden voor deze tijdrovende hobby, liet ik voor de man des huizes (eens) iets vanonder mijn machine rollen. Het werd een hemdje, naar het Negroni-patroon van Colette. De stof komt van stoffen.net. 

Ben ik nu wel of niet tevreden - ik ben er nog niet helemaal uit.

Meevallers tijdens het maken:
- handleiding is heel duidelijk, het hemd zit niet zo simpel in elkaar en er komen wel wat verschillende stappen aan te pas, maar de handleiding hielp me er zonder al te veel problemen doorheen
- afwerkingsgraad is hoog (Engelse of waren het nu weer Franse naden...)
- model is wel leuk: sportief, maar toch wat getailleerd

Wat minder:
- hoge afwerkingsgraad staat natuurlijk gelijk met veel werk
- hoewel manlief vooraf opgemeten werd en de maattabel gevolgd, valt het model toch nogal groot 
- mouwen zijn wat te breed => een volgende keer eerder korte mouwen proberen (dan hoeven de manchetten ook niet ;-))
- in 't vervolg hou ik het bij 1 zakje, deze versie met twee zakken staat een beetje raar
- de term 'tropenhemd' is wel al eens gevallen bij de commentaren :-p

Conclusie: mijn eerste gedacht was om dit hemdje nog eens opnieuw te maken in een kleiner maatje en met korte mouwen.  Maar ondertussen heb ik gezien dat zowel in de nieuwe La Maison Victor als in de Knipmode mannenspecial een mannenhemd staat met korte mouwen.  Dus waarschijnlijk zal het één van die versies worden in de toekomst.





1 opmerking:

  1. Leuk, ik maakte onlangs ook een hemd voor mn man. Idd veel werk aan!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...