maandag 21 april 2014

Pomponrok

Een tijdje geleden nam ik de oudste dochter mee naar Lier en hielden we een tussenstop bij Den Boom. Ze mocht zelf een stofje kiezen, liet de flashy kinderstofjes links liggen en koos een nogal 'volwassen' stofje. Om het wat op te vrolijken naaide ik er een pomponbandje aan, daar is ze al een hele tijd gek op. Het patroon is gemaakt op basis van de uitleg van de cirkelrok uit Allemaal Rokjes van Madame Zsazsa en de uitleg voor de halve cirkelrok uit het Grote Singer-naaiboek (hoewel ik het tekenen niet zo simpel vond en ze beiden een andere formule gebruiken, nooit gedacht dat ik 'pi' nog eens nodig zou hebben om een patroontje te tekenen!).

Het eindresultaat zweeft op het randje van kitsch. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik haar hierin naar school durf sturen. Maar het is nog iets te groot, ik heb dus nog even bedenktijd :-).




1 opmerking:

  1. Ik vind het wel vrolijk met die pomponnetjes eraan :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...