woensdag 10 april 2013

Alma Blouse


Het stofje gebruikte ik al voor dit, maar ik kocht het eigenlijk met de bedoeling om er deze top van te maken.  Het patroon is de Alma blouse van Sewaholic.  Van het patroon zijn er drie variaties, ik probeerde variatie B, met kraag dus. Maar die kraag viel wat te groot uit, dus ze werd er weer van af gehaald.  De ronde hals die dan overbleef stond me niet al te best, dus er werd à l'improviste een V-hals van gemaakt.  Had ik dit op voorhand geweten, dan was model A waarschijnlijk meer geschikt geweest.  Voor de mouwen volgde ik wel model B, maar ik maakte ze iets langer.
De top heeft verticale figuurnaden vooraan en achteraan en schuine figuurnaden vooraan. In de zijkant zit een blinde rits, want het is een gewone katoenen stof (van de stoffenkamer).



En het leukste van al is... als de top af is er een pas aangekomen labeltje innaaien!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...