zondag 21 april 2013

Plooirokje

Dit plooirokje is een modelletje uit het boek 'Zelfgemaakte kleertjes' (model Lucy). Het Ikea-stofje is al redelijk druk, dus ik koos voor de eenvoudigste versie zonder paspel en zonder zakklepjes. Het resultaat is een heel guitig (kort!) rokje. Dat boek van de patroonmaakster van Coup Coup is echt wel een aanrader: de twee dingen die ik er nu uit maakte lukten zonder problemen en de beschrijving zijn heel duidelijk en makkelijk te volgen. Misschien iets minder hip qua look (het boek, niet de kleedjes!) dan een paar van de recent uitgegeven naaiboeken, maar de degelijkheid (geen fouten in patroonbladen, beschrijvingen, alles in detail uitgelegd, nog extra afbeeldingen ter verduidelijking) maken dit ruimschoots goed. Een volgende projectje staat al op mijn to make-lijstje!

1 opmerking:

  1. ik heb van deze stof een turnzak gemaakt, ik heb zelf ook een blog.
    ik ben een beginneling sinds 2 jaar dus alles is nog niet goed afgewerkt, maar ik probeer zoveel mogelijk mijn best te doen. Als je wil kan je ook eens op mijn blog kijken : Creade-CVJ.blogspot.be. mijn stoffen komen vaak van IKEA, maar ook van een leuke grote winkel in kapellen en het kippekot in Nieuwmoer. Ik ben 12 jaar en vind van mezelf dat ik wel redelijk goed kan naaien. grtjs Jade

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...