zondag 3 augustus 2014

Mini-babyboom

In de familie is er een mini-babyboom aan de gang. Twee neven werden onlangs papa en twee nichten verwelkomen binnenkort & volgend jaar een nieuwe telg in hun gezinnetje.

Gelegenheid genoeg dus om wat kraamcadeautjes bij elkaar te naaien!

De eerste die dag kwam zeggen in onze familie was Fons.  Voor hem maakte ik een dekentje met een kabouter-katoentje langs de ene kant en superlichte nicky velours aan de andere kant.  Zijn naam werd er ook op geflockt.

Ik gebruikte deze handleiding, maar heb toch een beetje gesukkeld (combinatie van wat elastisch nicky velours en niet-rekbare katoen was niet zo simpel). Een volgende keer ga ik dit eens proberen.

stofjes: Sjiekebiele
flockletters: Banier

Het tweede kindje dat tevoorschijn kwam, heet Liv.  Voor haar flockte ik een t-shirt en maakte ik een pamperzakje. Het stofje gebruikte ik ook al voor dit hier (één van mijn meest geslaagde naaisels tot nu toe, allez, dat vind ik zelf toch ;-)).


hertenstof: Sjiekebiele
groene gabardine: De Stoffenkamer
Op naar de volgende!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...