maandag 10 februari 2014

Jackie mantel

Dit manteltje zie je regelmatig passeren in 'blogland'.  Het is gemaakt naar een patroontje van Iene-Miene. Het patroontje is echt super: heel duidelijke uitleg, veel foto's,...  Een jasje maken blijft natuurlijk wel wat werk, maar op deze manier zat ik er echt niet mee in.  Het tornmesje bleef (quasi ;-)) werkloos in de naaikoffer liggen.

Het is een zomerversie voor onze jongste dochter, in maat 110 (nog klein beetje op de groei). De buitenstof is gabardine van De Stoffenkamer. Ze is nog iets feller dan op de foto. Lichtgroene paspel werd tussen de voorpanden gevoegd. De knoopjes komen uit de oude knopendoos van ons mama.
Als je goed kijkt, zie je dat er naast de paspel ook twee zakjes zitten.  Kwestie van kinderschatten veilig op te bergen. Of frisse handjes op te warmen.



Ook achteraan liet ik me gaan met de groene paspel.

En voor de voeringstof werd een circus-stofje gekozen, ook bij De Stoffenkamer.  De jongste liep ooit tijdens een circusvoorstelling een heilige schrik voor clowns op.  We proberen haar er zachtjesaan van af te helpen. Van kleine clowntjes heeft ze ondertussen geen schrik meer. En deze stof kon ondertussen ook.  Als ze deze stof in de zomer elke dag ziet, zullen clowntjes haar wel weer doen lachen in plaats van wenen (hopen we).

En omdat de juffen graag overal naampjes op hebben en het ook wel leuk is om een écht gepersonaliseerd jasje te hebben, haalde ik mijn borduursteken boven...

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...